Mutfakta Neler Oluyor? 3. Bölüm
Zula’nın mutfağından son haberlerle karşınızdayız. Bu sayımızda size harita yapımı ile ilgili detayları anlatacağız. Zula’nın KBT sürecine girmesiyle beraber Sanat ekibi hızlı bir şekilde yeni haritalar için kolları sıvadı. Bizde ekibimiz bu çalışmaları yaparken bu sürecin nasıl işlediğini sizlere aktarmak istedik.
Öncelikle;
Harita yapımı için konsept seçilir, haritanın ne büyüklükte olacağına ve hangi oyun modları için yapılacağına karar verilir. Buradaki işlem çok önemli, çünkü yaptığınız haritanın görsel güzelliği kadar oyun modlarına uygun olması gerekiyor.
Paylaştığımız fotoğraflar daha önce hazırlanan haritalara aittir.
Bu seçim yapıldıktan sonra,
– Yapılacak bölümün kuş bakışı planı çıkarılır.
– Çıkarılan plan üç boyutlu ortamda, sembolik şablon kutularla taslak olarak dizayn edilir.
– Yapılan üç boyutlu dizayn, taslak olarak oyun motoruna aktarılır.
– Oyunun dengesi, karşılıklı takımlarla oynanarak tekrar tekrar test edilir
– Oyun sonrası geri dönüşlerle düzenlemeler yapılır.
– Seçilen konseptin ön plana çıkacak kısımları, detay seviyesine göre kağıda aktarılır.
– Oyun içerisinde kullanılacak objelerin referans görselleri bulunur.
– Özel tasarım gerektiren objeler varsa bunlar çizilir.
– Bölümdeki objeler üç boyutlu programlarda modellenir.
– Modellenmiş objelere farklı bir programda doku işlemi yapılır.
– Yapılan modeller, daha önceden çıkartılan taslaktaki şablon kutularla yer değişerek mekanın objesel olarak son halini almasını sağlar.
– Işıklandırma işlemine geçilir.
– Bölümün karakteristliğine göre aydınlatılması yapılır.
– Aydınlatılması yapılan bölümün ışık ve gölge haritaları çıkartılarak oyundaki objenin üzerine atılır.
– Son olarak harita içerisinde detaylandırma yapılarak harita işlemi tamamlanır. Detaylandırma işlemi haritanın gerçekçi olması açısından çok önemlidir.
Son olarak ofisimizden fotoğraflar çekmeyi ihmal etmedik.
Bir sonraki bölümde görüşmek üzere…